KISS: Rocks Vegas Live CD/DVD (2016)

kissrocksvegasdvdcover.jpg

Kiadó:
Eagle Rock

Honlapok:
www.kissonline.com
facebook.com/KISS

Nem vagyok KISS fanatikus, még azzal együtt sem, hogy Paul Stanley-t csont nélkül tartom a világ egyik legjobb, legkarizmatikusabb frontemberének. De tényleg, nézze már meg mindenki, hogy hatvanon túl milyen fizikális fittségben és kifogástalan hanggal vezényli le a bulit! Elképesztő. És ne jöjjön senki azzal, hogy ez csak pénz kérdése, mert ez egyszerűen nem igaz. Minden tiszteletem ellenére mégis ez az első hang- és képanyag, amit megvásároltam tőlük, és ezt is csak azért, mert átéreztem annak súlyát, hogy egy rockzenei gyűjtemény bizony komolytalanná válik, ha egy olyan alapvetést nélkülöz, amely egyben zenekarként, de akár külön, egyes tagjain keresztül is ekkora inspirációt adott a rock/metal világának.

Senki nem fog meglepődni azon, ha azt mondom, embertelen látványos koncert(ek)et adott a KISS Las Vegasban, mintha egy rosszul biztosított petárda és tűzijáték-raktár robbanna fel. Kis túlzással talán még a hangot levéve is lekötné az embert. A 16 dalból álló setlist szerintem korrekt keresztmetszet a zenekar 40 évet meghaladó pályafutásából, bár a merítés ekkora életmű estén nagyon nem egyszerű.

Hangsúlyozom, amellett, hogy nagyon tisztelem őket, nem vagyok igazán fan, bár felvettem a CD hanganyagát is az iPod-ra, nem hiszem, hogy sokszor fogom hallgatni, viszont otthon nagy hangerővel döngetni és közben látni is a perfekt képpel és hanggal rögzített Show-t, egyszerűen tökéletes szórakozás. Ez esetben egyszerre minden működni kezd, még azok a dalok is, amelyek "only audio"-módban nem igazán kötnek le.

Extraként egy rövid akusztikus szettet nézhetünk meg, amelyet a koncert előtt adott a zenekar néhány kiválasztottnak. Itt (is) kiderül, hogy vokálban rendkívül erős a banda, még Gene Simmons is elereszt egy operás fikcsit, nem is gondoltam volna, hogy benne is ilyen erős torok lakozik.

Túrisas

Címkék: lemezkritika, dvd