Spock's Beard: Live DVD (2008)

y_151.jpg

Kiadó:
InsideOut

Honlapok:
www.spocksbeard.com
facebook.com/spocksbeard

Az elmúlt néhány hét azzal telt, hogy próbáltam a DVD gyűjteményben regisztrált zavaró hiányokat pótolni. Ebbe a folyamatba illeszkedett szervesen a Spock's Beard 2008-as koncert DVD-jének kései, de hirtelen sürgőssé vált beszerzése. Férfiasan bevallom, annak idején annyira megviselt Neal Morse váratlan távozása (azóta lelkes híve lettem az osztódásnak, mindenki marha jól járt vele!), és a "Feel Euphoria" (2003) – "Octane" (2005) páros annyira nem tűnt lehengerlő teljesítménynek, hogy azt gondoltam, a "Live" DVD-t nyugodtan kihagyhatom. Ezt az érzést akkoriban csak erősítette bennem, hogy a "The X Tour Live" varázsának személyes átélése, majd a róla készült DVD megvásárlása minden lehetséges hiányérzetet kiölt belőlem. Egy ideig...

A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy visszatekintve a zenekar három frontembere közül mai napig Nick D'Virgilio a kedvencem, így csak idő kérdése volt, hogy a hiányérzet mikor hatalmasodik el végleg rajtam... Eddig bírtam... A közel két órás koncertet a hollandiai Zoetermeerben vették föl 2007. május 25-én. Érdekességként megjegyzem, hogy ugyanott, másnap a szólókarrierjét építő volt énekes, Neal Morse rögzítette "Sola Scriptura & Beyond" DVD-jét, amit a recenziómban – nyilván nem véletlenül – az "eszméletlen jó" kategóriába soroltam.

A "Live"-ot azért is mindenképpen be kellett gyűjtenem, mert olyan nóták szerepelnek a szetlistán, amelyek igazi kuriózumnak számítanak, s talán már soha sem lesz lehetőségem élőben hallani őket. Ilyen pl. a "Thoughts Pt.2", amely kicsit szomorúan, egymagában képviseli a zseniális "V" albumot. Fölfoghatatlan számomra, hogy banda élőben miért kerüli ezt a lemezt! De itt van a "Return To Whatever", amelyik nem is Spock's Beard nóta, hanem a szólógitárosnak, Alan Morse-nak "Four O'Clock And Hysteria" című instrumentális szólólemezéről való. Végül igazi meglepetésként teljes egészében elhangzik a négy részes, epikus "As Far As The Mind Can See" a "Spock's Beard" (2006) albumról. Én egyedül a "Surfing Down The Avalanche"-et hagytam volna le (Octane, 2005), azt viszont nagyon... Azt hiszem, ezt tartom az egyik leggyöngébben sikerült Spock's Beard dalnak... evör...

A koncerten kívül a DVD gyakorlatilag semmilyen extrával sem büszkélkedhet, viszont marha jól szól, és különleges szetlistája miatt tényleg hiánypótló. Nem volt éppen olcsó, de ma már viszonylag ritka, és egy pillanatig sem bántam meg a beruházást.

Tartuffe

Címkék: dvd