Giant: Shifting Time (2022)

yyyyyy.jpeg

Kiadó:
Frontiers

Honlap:
facebook.com/GiantRockBand

Elképzelhető, hogy az olvasók jobban jártak volna, ha ezt a recenziót Túrisas haversrác/kolléga/egykori diáktárs írja, hiszen egyrészt tavaly márciusban ő posztolt a Giant grunge által csúnyán elkaszált klasszikusáról (Time To Burn, 1992) az "elfeledett jeles mesterremekek" rovatban, másrészt nincs egy hete, hogy arról értekezett: bármit is gondoljunk a grunge rocktörténelemben betöltött szerepéről általában, az tagadhatatlan, hogy nagyszerű zenészek/dalszerzők ígéretes karrierjének tömkelegét törte derékba. Ilyen vétlen és többre érdemes áldozat volt a Huff testvérek által alapított Giant is, amely mindössze kettő - ma már klasszikusnak számító - album után úgy hullott alá a szárnyalásból, mint a 20 gramm sörétet nyelt réce vadászidényben.

Azon már meg sem lepődtünk, hogy a Frontiers-tulajdonos Perugino unszolására a Giant reaktiválta magát, jóllehet a kivételesen tehetséges gitáros/énekes/dalszerző Dann Huff produceri és családi elfoglaltságai miatt már nem vett részt személyesen a "föltámadásban". A "III" (2001) és a "Promise Land" (2010) dalai közül azért sokat Dann Huff és egy másik legendás dalszerző/producer, Mark Spiro rakott össze. Ennek ellenére az újraalakult Giant nem jutott el az áttörésig; 10 évente egy lemez nem túl intenzív tempó, és az sem segített, hogy Dann Huff frontemberként, technikás hangszeresként nehezen (vagy egyáltalán nem) pótolható. Pedig a mikrofon mögé Terry Brock (Strangeways, Seventh Key) állt be, a szólógitárt pedig a több mint kompetens John Roth (Winger, Starship featuring Mickey Thomas, Jimi Jamison) kezelte. Némi érdekesség: a Giant hosszú téli álmát Brock és Roth egy egész jól sikerült közös projekttel vezette le, ami ugyancsak a Frontiersnál jelent meg 2016-ban.

A folytonosságot tehát David Huff dobos és Mike Brignardello basszusgitáros képviseli a bandában, akiket ezúttal is John Roth kísér a gitáron, viszont az énekes poszton változás történt, Terry Brock helyére Kent Hilli érkezett a Perfect Planből. Hilli nagyon tehetséges AOR/hard rock dalnok, aki ráadásul a dalszerzésből is kiveszi a részét - ha kell. Hát most nem kérdés, hogy kell, mivel Dann Huff és Mark Spiro nem igazán vettek részt a vállalkozásban, Dann Huff egyedül egy gitárszólót vállalt a "Never Die Young" című dalban. Az így keletkezett űrt a Frontiers ki mással is próbálta volna meg betölteni, mint Alessandro Del Vecchióval, aki nemcsak házi dalszerzőként, de vokalistaként, billentyűsként és társproducerként is részt vett a munkálatokban.

Mondanom sem kell, hogy így, ebben a formában ez a Giant már nem az a Giant. Ez persze nem jelenti azt, hogy a lemezen nincsenek kifejezetten jó nóták, főleg az első felén. Azért nagyon meglettem volna a lírák (It's Not Over, Anna Lee) és a Frontiers-féle tucattermékek (pl. The Price Of Love) nélkül. A lemezt záró ballada (I Walk Alone) viszont kellemes meglepetés: amolyan fülbemászó, libabőrös, Journey-féle darab. Nem rossz, nem rossz, ha féláron látom, úgy megveszem, mint a pinty...

Tartuffe

Címkék: lemezkritika