Alcoholica (Metallica tribute) - Interjú

A Depeche Mode, a Guns 'N Roses és a Europe után egy Metallica akadt a horgomra:) Fábri László, aki az Alcoholica zenekar részéről a kérdésekre válaszolt, azt javasolta, hogy menjek el egy jó kis tribute koncertre, hogy megtapasztaljam,  mi a különbség a tribute,  a feldolgozás,  és a bulizenekarok között. Erre is sort kerítek nemsokára, de addig is nézzük a kérdésekre adott válaszokat. Mert azért lássuk be, ez nem egy olyan "igazi" interjú, ahhoz lehet, hogy előbb tényleg élőben kellene látnom a srácokat! Vigyázat! Hamarosan levonom a konzekvenciákat :)

Mikor alakult a zenekar?

2003-ban alakultunk.

A zenekar megalapításánál mennyire játszott szerepet a névadó zenekar aktuális népszerűsége illetve a saját rajongásotok a zenekar iránt?

Én nem vagyok alapító tag, de valószínűleg szerepet játszott. Azért gondolom, mert én például szeretem Michael Schenkert és az UFO zenekart is, de nem hiszem, hogy érdekelne valakit egy ilyen tribute zenekar. Így fellépni sem nagyon tudnánk vele, akkor meg mi értelme lenne megalapítani?

Van-e másik zenekarotok / zenekaraitok, amelyben saját nótákkal nyomultok?

Az Alcoholica tagjai közül van, akinek van saját zenét játszó zenekara. Pl. a Stress zenekar.

Havonta hány fellépésetek van? Mekkora az érdeklődés a zenekarra?

Ez attól függ. Átlagban havonta 1-2 bulink van, amire 50-100 rocker szokott eljönni.

Van tudomásotok más Metallica tribute-ról Magyarországon?

Szinte az összes magyarországi Metallica tribute zenekart személyesen is ismerjük. De nagyjából képben vagyunk a külföldi Metallica tribute zenekarokkal kapcsolatban is. Ezen kívül a jelentősebb magyar tribute zenekarokat is ismerjük – általában személyesen.

Ebből a formációból tudtok anyagilag profitálni?

Általában igen, de nem ebből élünk.

Mit gondoltok? Miért alakul mostanában ennyi tribute zenekar?

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy sok zenekar alakul mostanában, akik tribute zenekarnak nevezik magukat, de semmi közük hozzá. Szerintem kevés színvonalas tribute zenekar van Magyarországon, mert nehéz jól csinálni. A sok gagyi miatt általában le is nézik a tribute zenekarokat. Pedig inkább csak jót kéne bulizni a színvonalas tribute bandákra párszáz forintos jegyért, mint éveket várni az eredeti bandára, aztán meg sírni, hogy drága rá a 10-20 ezer forint…

Én nem alapítottam még tribute zenekart, de szerintem az benne a vonzó, hogy az ember szívesen bújik a nagy példaképének a bőrébe. Amikor az Alcoholicából évekkel ezelőtt megkerestek, én azért csatlakoztam, mert a saját zenét játszó bandám nem volt túl aktív az énekes betegsége miatt, viszont imádom a Metallicát. És azért játszom Metallica tribute zenekarban, hogy átmentsem a jelenbe azt a darabka múltat, amit annyira szerettem.

Hol léptek fel legközelebb?

2011. július 23., Dunakiliti Motoros találkozó. De az idei nyár elég jónak tűnik, mert sok fesztiválon fogunk játszani. Budapesten általában a Vadvirágban szoktunk zúzni. Gyere el valamelyik bulinkra, ha bírsz, ha mersz, ha tudsz!

www.alcoholica.hu
info@alcoholica.hu

Andrea

Címkék: interjú