Brainstorm: Scary Creatures (2016)

y_19.jpg

Kiadó:
AFM Records

Honlapok:
www.brainstorm-web.net
facebook.com/officialbrainstorm

Be kell valljam férfiasan, sohasem voltam a német power csapat fanatikus elkötelezettje. 2001-től 2005-ig szimpátiával figyeltem az egyre növekvő népszerűségüket, majd a 2008-as "Downburst"-tel volt egy talált-süllyedt élményem, amin magam is meglepődtem (az éves összesítésem 7. helyén végzett az album!). Azon már kevésbé, hogy a "Downburst" turnéjának magyar állomása (Avalon Club) a fej- és ökölrázós első sorokban talált engem. Maradandó élményem, ahogy Andy B. Frank kézből etette a magyar közönséget (is).

Alighanem ez volt a Brainstormmal való kapcsolatom zenitje, mert azóta egyetlen lemezük sem fogott meg annyira. Sőt! Egy ideje rém sablonosnak találom a muzsikájukat, jóllehet tisztában vagyok vele, hogy ez a szögletes germán power alapvetően a gyomornak és nem az agynak szól. A "Scary Creatures" szerintem fogyaszthatóbb anyag az utolsó 2-3 lemeznél, de lényegileg most sem változott a sommás véleményem. Ezt a csapatot Andy B. Franck viszi a hátán (milyen jó is lesz majd őt Victor Smolski oldalán hallgatni a március 18-án megjelenő Almanacban!).

Franck dominanciája azonban nem egyenértékű Midász király érintésével – magyarul: nem változik tőle minden arannyá. Persze azt is tudom, hogy ez a muzsika javarészt a két gitáros, lhlenfeld és Loncaric szellemi terméke, és melléjük bevenni egy harmadik bárdistát elég furcsa húzás lenne (bár az Iron Maiden is jól elvan így), de abban a pillanatban, hogy csatlakozna hozzájuk egy igazi varázsló (vagy akár egy közepesnél jobb "szólista"), kategóriákat tudnának előrelépni. Konklúzióm: ez a lemez egyáltalán nem "ijesztő teremtmény", egyszerűen csak közepes dalok gyűjteménye közepes gitárosokkal, ami alkalomadtán – hozzáteszem – nem akadályozna meg abban, hogy egy klub koncerten többször is lefürödjek saját levemben a heves csápolástól.

Tartuffe

Címkék: lemezkritika