7days: Into Forever (2010)

Kiadó:
Liljegren Records

Honlapok:
www.7-days.se
www.sigfridsson.net
myspace.com/markussigfridsson

Amikor Markus Sigfridsson gitáros-zeneszerző 7days-re keresztelt projektjének első albumát recenzáltam (pontosabban magasztaltam, méghozzá itt), a végén megjegyeztem: "Azt csiripelik a szájbertérben röpdöső madarak, hogy 2008 végén vagy jövő év (2009) elején várható az új 7days lemez." Hogy is sejthettem volna, hogy azok a bizonyos "madarak" olykor a KGB-t megszégyenítő dezinformációkkal képesek frusztrálni a magamfajta rajongókat!? Nem kis bosszúságomra közel két éves késéssel érkezett meg a folytatás, amit habozás nélkül jutányos áron előrendeltem magától a szerzőtől; nincs egy hete, hogy megjött vele a postás. Ilyenkor nagyon csípem a hapsit, különben meg egy link alak...

A 7days nagyjából olyan, mintha Sigfridsson másik két bandáját, a Harmony-t (itt) és a Darkwater-t (itt) vegyítette volna, hiszen a Harmony nyíltan keresztény szövegei köszönnek itt vissza, de a Darkwater progresszívebb tálalásában. A progos fölfogással és a hosszú kompozíciókkal (a "Final Wisdom" közel 20 perces!) nem is lenne gond, főleg, hogy női vokállal és hatásvadász kórusokkal is kiegészül, de a dallamok néha kifejezetten esetlegesnek tűnnek. Különösen igaz ez pl. az "Enter A Dream" című nótára. Elégedetlenségemet alighanem csak fokozza, hogy a dübörgő, Sigfridsson-ra oly jellemző szögletes riffek között szinte elveszik Thomas Vikström és Caroline Sigfridsson hangja. Ez alighanem a keverésnél lett elszúrva. Mellesleg énekel még a lemezen Christian Liljegren (Narnia, Audiovision, Divinefire) és egy bizonyos Erik Tordsson is.

Mivel elvárásaim igen nagyok voltak, nem tudom leplezni enyhe csalódásomat a végterméket illetően. Ez persze nem zárja ki, hogy az átlagnál sokkal jobb anyagról van szó, amiben Sigfridsson nagyokat gitározik, a hosszú instrumentális betétek is tetszetősek, egy-két nóta meg egyenesen zseniális (Into Forever, We Cry No More). Időközben előrendeltem a Darkwater új lemezét is, amely "Where Stories End" címmel itt Európában november 12-én fog megjelenni. A myspace oldalukon meghallgatható előzetes alapján (Why I Bleed) a csalódás kizárva.

Tartuffe

Címkék: lemezkritika