Harem Scarem: Thirteen (2014)

harem_scarem.png

Kiadó:
Frontiers

Honlapok:
www.haremscarem.net
facebook.com/harem.scarem.band

Ez amolyan igazán év végi, nyúlfarknyi kis bejegyzés lesz. Egyrészt az ünnepek alatt kevés lehetőség adódik a figyelmes zenehallgatásra és recenziók fogalmazására (az esztendőt összegző toplistát is most kell összeállítani), másrészt a Harem Scarem sohasem tartozott azon zenekarok közé, akiknek karrierjét árgus szemekkel figyeltem. Túrisas kollégám már a kezdetek kezdetén fölhívta rájuk a figyelmem, különös tekintettel a simán Nuno Bettencourt (Extreme) ligás gitárosra, Pete Lesperance-re.

Ehhez a kanadai dallamos hard rock bandához sem voltak kegyesek a grunge jegyében eltelt '90-es évek. A 2000-es évek elején azután összeszedték magukat, de 2008-ban így is bedobták a törölközőt. Azután 2013-ban, a méltán legsikeresebbnek tartott "Mood Swings" album 20 éves évfordulójára kiadták az anyag újrakevert változatát (Mood Swings II), és ez - úgy látszik - meghozta az étvágyukat a közös zenéléshez.

A "Thirteen" előtörténetét véve alapul aligha okozhat nekünk meglepetést, hogy az új lemez tudatosan a "Mood Swings" érához nyúlt vissza inspirációért. Egy ideje már itt figyelt a gépemen, de csak akkor kezdtem el vele érdemben foglalkozni, miután egy pesti, CD Pincés kiruccanás, guberálás közben fölfigyeltem a hangszórókból szóló hiperdallamos, elképesztő szólókkal tarkított háttérzenére. Rögtön rá is kérdeztem, hogy mi a szent szar szól éppen, mert nagyon kellemes muzsika.

Azóta vagyok rágyógyulva a "Thirteen"-re, s most olyat fogok mondani, amitől sokaknak (közte Túrisasnak) is égnek fog állni a haja. Ez szerintem még a "Mood Swings"-nél is jobb!!! Mondom mindezt úgy, hogy kísérletképpen napokig egymás után hallgattam a remixelt klasszikust és a vadi új albumot. Itt valahogy nekem a dallamok is jobban bejönnek (Lesperance persze ugyanolyan libabőr) és általában véve dögösebb a hangvétel. A Harem Scaremmel mindig is az volt gondom, hogy sok volt a lityi-lötyi. A lényeg, hogy aki szerint jó ötlet keverni a Def Leppardot az Extreme-mel, a "Thirteen"-nel megnyerheti az év egyik legjobb dallamorientált hard rock lemezét!

Tartuffe

Címkék: lemezkritika