TOP 5 (2017) - Jack Rose

rose.jpgElső számú házi gitárhősünket nem kis feladat elé állítottam, amikor felkértem a TOP 15 megírására. "TOP 5 lehet?" – kérdezte, amire nem válaszolhattam mást, csak azt, hogy igen, hiszen magam is produkáltam már hasonlót, más kérdés, hogy kaptam érte hideget-meleget.. :-))

Nagyon nagy meglepetést nem okoz talán az a tény, hogy itt elsősorban gitárosok, gitárorientált muzsikák szerepelnek, de tegyetek csak próbát, hátha kincsre bukkantok, ahogy az már sokszor megtörtént itt Jack Rose ajánlásainak hatására.

1. Kadinja: Ascendancy

Egyszerűen kirobbanthatatlan volt a lejátszómból, hónapokig pörgött: munkába menet, edzés közben, sütés-főzés mellett és még olykor a Duna-parti séták alatt is megröfögtettem. Technika, kompozíciók, finesz, ami pozitív dolgot el lehet mondani a 21. század metál zenéiről, az itt mind teljesült. Elvileg készül a kettes album, kíváncsi vagyok, hogy lehet-e ezt überelni.

2. Novelists: Noir

Decemberi befutó a csapat. Jónás Tomi ajánlotta, hogy nézzek rájuk, aztán ők is bekerültek a lejátszási listáimba. Stílusban a metalcore és djent vegyül, bár elég sok lírikus tételt raktak be a dalok közé. A szerzemények negyede simán mehetne a rádióba is, pazar dallamok és énektémák. Érdekességképpen megjegyezném, hogy ők is franciák.

3. Katalina Gonzale: Sin Paradigmas

Egy kellemes anyag, egy kellemes küllemű latin hölgytől. Szép dalok, szép játék, végig kalauzol minket jó pár stíluson, mindezt egy elég magas színvonalon. Alig várom, hogy kijöjjön az új anyagával.

4. Anika Nilles: Pikalar

A mindenki által ismert youtube dobos hölgy instrumentális albuma, ami ebből kifolyólag nem éppen gitár-centrikus. Jó kis session zenészeket pakolt maga köré és kellemes hallgatnivaló, jól megkomponált dalokkal. Amolyan háttérben szólós, hallgatós zene, számomra kifejezetten pihentető.

5. Jónás Tamás – The Four Seasons, part 2 – Summer

Bevallom töredelmesen, eleinte elment mellettem a nyár, a tavasz némileg mozgalmasabb világa jobban megfogott. Aztán néha-néha visszatértem hozzá, és egyre több elemecske, motívum ragadt meg. Elsősorban otthoni környezetben tudom hallgatni az efféle zenéket, az utazás és város zaja elnyelné a finom részleteket. Szóval, aki szeretne kikapcsolódni és relaxálni egy jót, az töltsön egy pohár jó bort, majd hallgassa meg a "Nyarat".

 Jack Rose

Címkék: toplisták