Dreamscape: Revoiced (2008)


Na, itt aztán nagy a kavarás, kutya legyek, ha értem a logikáját! Megérkezett a promó anyag, ami "proudly presents" a 2008 március 14-én(!) megjelent Revoiced korongot, csakhogy ez nem a német prog banda legújabb lemeze (az ugyanis tavaly év végén jelent meg The 5th Season címmel) hanem egy 2005-ben már megjelent anyag. Ráadásul, hogy végképp összezavarjam a fejeket a Revoiced már akkor sem volt új, hiszen ez az akkori énekes által újra felénekelt a zenekar által pedig újra feljátszott első két Dreamscape opusz (Trance Like State '98 és Very '99) legjobb dalait tartalmazta.

A zenét legpontosabban úgy tudom jellemezni, hogy Dreamscape Theater, amelyhez túl sok hozzáfűzni valóm nincs is. Aki szereti a klónokat, ezt is szeretni fogja, merthogy vérprofik, zsír megszólalással.

Hanem a lényeg, merthogy van még egy csavar a sztoriban: Az új-régi-új Revoiced lemez végére rápakoltak most egy vadiúj nótát, ami az alaposan átalakult csapat, ez év őszén megjelenő albumának előzetese. A  Breathing Space címet viselő nóta akkorát szól, hogy félrenyeltem a falatot! Mischa Mang, az új torok hathatós segítségével szerintem ki fognak tudni szabadulni a Színház fogságából, legalábbis minden jel erre mutat. Iszonyú erős megszólalás, mintha egy mamut ülne az ember fejére, az énekdallamok pedig ezerszer jobbak, mint a kicsit nehézkes korábbi időkben.

Most megelőlegezve a bizalmat, Dreamscape-fan lettem, nem tudom elképzelni, hogy az őszi lemez csalódás legyen, annyira mézes ez a madzag!

Túrisas
Címkék: lemezkritika