Kerrs Pink: Mystic Spirit (2013)

Kerrs Pink.jpg

Kiadó:
Kerrs Pink Productions

Honlapok:
www.kerrspink.com
facebook.com/kerrspinkofficial

Na, ezt kapjátok ki! Megeszem a vészesen lerongyolódott nyári Bocskai-sapkámat, ha ismeritek ezt a bandát! A világháló feneketlen bugyraiból kukáztam. Ezek a norvég nagyapók 40 éve zenélnek együtt, de mindezidáig CD-n csak öt anyaguk jelent meg. A nem régen magasztalt Astrakhan és az égigérő nagy kedvenc Magic Pie édes testvére ez a kiadvány, progresszív rock sok skandináv népzenei elemmel dúsítva.

A Magic Pie-t tudatosan emeltem most ki (bár ide citálhattam volna pl. a Kaipát is), mert a norvég testvércsapatból hívták meg az általam nagyon kedvelt Eirikur Haukssont énekelni, aki megjárta már Ken Hensley bandáját is. A többi zenész teljesen ismeretlen, nem is hatalmas májerek, de nekem ez a műfaj valahogy nagyon bejön. Persze el tudnék viselni mondjuk egy Per Nilsson (Scar Symmetry, Kaipa) kaliberű gitárost, de itt végül mégiscsak az összhatás a lényeg.

A névválasztás elég furcsa, tekintve, hogy a Kerr's Pink egy burgonyafajta (ír krumpliként is emlegetik), de ezen nem szabad fönnakadni. Adni kell egy esélyt a rutinos öreg proggereknek, akik egy ilyen ködös szombat délelőttön ideális hallgatnivalóval tudják meglepni az enyhén másnapos rockerbloggert. Még mindig arra vagyok kíváncsi, hogy egy ilyen projekt működőképes lenne-e itthon, finom, utalásszerű magyar népzenei betétekkel. Ha tehetséges zenész lennék, biztosan megpróbálkoznék vele, de mivel nem vagyok (még rossz zenész sem), maradok a kaptafánál, és inkább csak írok róla. Ismeritek a közmondást: aki nem tudja, tanítja...

Tartuffe

Címkék: lemezkritika