Zsákovics Gergely a Hard zenekar új dobosa! - villáminterjú

Azt gondolom, hogy az elsők között vagyunk, akiknek nyilatkozott Zsákovics Gergő, akit eddig a Salvus zenekar dobosaként ismerhettünk. 

Ki jelenleg a Hard zenekar dobosa?
 
Jelenleg én.:-)) Még júniusban olvastam a hirdetést, melyben dobost kerestek Borbély Zsolt helyére, aki rövidesen jó időre külföldre távozik. Néhány szám megtanulása után a meghallgatás során rám esett a választás. A Björnnel készített utóbbi két lemezt nagyon szeretem, megtiszteltetés és kihívás is, hogy ilyen tapasztalt zenészekkel játszhatok együtt.
 
Simán belefér-e majd az idődbe a zenekari tagság, hiszen a Salvus is koncertezik, vagy össze fogsz nőni a határidő naplóddal a következő hónapokban?
 
Nem érzem azt, hogy egyik gátolná vagy hátráltatná a másikat, sőt. Ma nem kevés zenész munka és magánélet mellett is több zenekarral tud és képes is foglalkozni. Arra kell figyelni, hogy semmi ne legyen a másik kárára, ez valóban fontos.
 
A Salvusnál ősszel nem lesz nagy koncertdömping, megválogatjuk hova megyünk, várhatóan a Tankcsapdával 3 közös bulin kívül hagyományosan egy szegedi és egy kalocsai koncert van kilátásban, ahol a lemezbemutatóhoz hasonló programmal készülünk. Jövő tavaszra pedig egy rövid meglepetésanyaggal szeretnénk elkészülni.
 
A HARD a YouArt Produkció által rendezett Rockdays koncertsorozat egyik fő zenekara lesz, októbertől decemberig várhatóan 10 nagyvárosban is fellép. Ezen kívül október-novemberben pedig egy 3 hetes svéd-finn turnéra is sor kerül.
 
Ismerted-e a zenekart, vagy valamelyik tagot ezt megelőzően?
 
Nem, személyesen egyiküket sem ismertem:) Természetesen a HARD-ot már ismertem, de inkább a régi felállás volt ismerős. 
 
Mit tudhatunk a meghallgatásról, hogy zajlik ez pl. a Hard esetében?
 
A meghallgatás rém egyszerű: 3 szám eljátszása közösen a zenekarral. Eljátszani pedig a műfajnak megfelelően, azaz keményen, feszesen, hardrockosan. Egy későbbi, második meghallgatáson kaptam választ a tagságot illetően. Lehet, hogy még az angol tudás is előny volt, ugyanis Björn a szép magyar kiejtése ellenére nem tud magyarul... :)
 
Nagyon röviden, csak a legfontosabb zenei mérföldköveket megemlítve, mit tudhatunk eddigi pályafutásodról?
 
Ahogy így számolgatok, most már lassan 14 éve, hogy először dobverőt vettem a kezembe. Akkoriban Varjú Attilához (ex-Wendigo, Phoenix Files, Monta Carlo, String Theory) jártam dobórákra, aki szintén Őrsújfalun, Révkomárom mellett lakott. 2001-ben Szegedre kerültem egyetemre, amikor is a Salvus megalakult. Voltak egyéb apróbb vállalások, de ezidáig komolyan később sem foglalkoztatott más zenekar. Gyakorlatilag együtt fejlődtünk az évek során, sikerült egyben tartani a zenekart, 2 kislemez, 2 nagylemez, számos tehetségkutató, csaknem 300 koncert van a hátunk mögött...
 
Köszönjük és sok sikert kívánunk!
 
Túrisas
Címkék: interjú