Tirana Rockers - Interjú

Nagy történések lesznek hamarosan a Tirana Rockers háza táján. Amennyit a facebook posztokból kiderítettem, úgy tűnik, hogy egymásnak adjátok a kilincset Szolnokon, a Denevér stúdióban.  Ki nem tette még tiszteletét Töfinél a bandából?

D-khan: Hmmm...:-)). hogy mennyire nagyok a "történések" vagy, hogy mi számít, egyáltalán történésnek azt nem tudom… Ámbár ha csak azt elmúlt három hónapot nézem vissza, valóban voltak történések, pedig sajnos az ég egy adta világon pont semmit nem csinált a zenekar. Szolnokon Retek (Rátkai Miklós) feldobolta a lemez összes dob részét, ahogy hallottam, profi módon. Ő július 7-én készült el.

Ugyancsak a Denevér stúdióban gitározta fel a saját részét Matt (Nagy Máté) néhány nappal ezelőtt, és ha jól értesültem, Mikky Slade (Ábel Miklós) is ott veszi majd fel a maga dolgait, mintegy feltéve a koronát önmagára :-) és az egész lemezanyagra. Mikkyvel sokat vitatkoztam és harcoltam eddig is és ezután is fogunk, de el kell mondjam így nyilvánosan, hogy nagyon tisztelem őt. Találkozni nem találkozom velük, igaz Retekkel összefutottunk Töfinél mielőtt a kiskunhalasi Bendegúz Stúdióba mentünk volna Gubival (Gubás Tibor) feltenni a basszus sávot és az éneket illetve vokálokat.

Tehát Gubi és én még nem fogtuk meg a Denevér stúdió kilincsét, eleddig a stúdió előteréig jutottunk el. Mivel Retek nyitott ajtót nekünk, illedelmesen előreengedett Gubit meg engem és gyorsan bement egy másik ajtón, hogy kihozza a mankósávot tartalmazó DVD-t… Úgyhogy ennyi volt a Denevér látogatás kettőnk részéről, és így nem érintettük még a kilincset sem. Még Töfivel sem találkoztunk, annyira siettünk. Mi egy rekord poharazás után kánya vágtában húztunk is Kiskunhalasra. 

Mennyit lehet tudni a lemezről? Gondolom idén még napvilágot fog látni. A menedzsment mennyire elégedett az eddigi eredményekkel?

D-khan: A lemezfelvétel halad, egyedül én vagyok amatőr szinten, mindenféle ének illetve legfőképpen basszusgitározási tudomány nélkül :-), de mivel négy emberke e bandában profi, legfeljebb majd feljátsszák a basszust helyettem, ha nem lesz jó:-). Azt elárulhatom, hogy Gubi atombrutál formában volt a felénekléskor és nagyon oda fog csapni. De az alapján, amit hallottam Máté felvételeiből, no, ott is lesz fejkapkodás a közönség, de leginkább a szakma soraiban is. Retek, mint mondtam, pontos, mint egy svájci óra, Mikky tudom, hogy mindent megtesz és jómagam sikerült elcsípnem egy szuper hangszínt végre, legalább ehhez értek én is:-). Olyan lesz a "régi-új" Tirana Rockers "Sex Dealer" korong, hogy az azt hiszem kül- és belföldön letépi a fejeket. Ezért dolgozunk most, hogy nyomot hagyjunk, mint egy Predator.

Amint kész, megy minden a managementnek, megcsinálják nekünk a borítót… Megnézzük a szerződést… És nem titok hogy még idén az egész világon (world-wide) meg is jelenünk. A management–tel beszéltem már, hogy hol tartunk. Ennyi történt. Más eredményt meg még nem tudunk felmutatni, hiszen február óta egyetlen próbánk volt, az meg ugye szóra sem érdemes. Mi egy ilyen "vagyunk is meg nem is" banda vagyunk… :-), bár ha jól belegondolok, inkább ez legyünk, mint babletykóért fellépő "1000 bulink volt az idén és ez jól néz ki a weboldalunkon" zenekar.

Szervezés alatt az őszi turné is. Az már nem titok, hogy a norvég Thunderbolt-tal fogjátok járni Europát és Magyarországot. A pontos helyszínek és időpontok mikor lesznek publikusak? A visszajelzésekből már úgy tűnik, hogy mindenki tűkön ül :)

D-khan: Mindenki fakír ebben az országban? Hahaha… vagy nincs elég szék, hogy tűkön ülnek? Hahaha. Nem titok, a norvég srácokkal közösen leszünk turnéban, mi leszünk a supportjuk és már az sem titok, hogy a Crossholder zenekar jön velünk a szegedi helyszíntől a turné utolsó állomásaira mint elő-elő zenekar. Hozzáteszem, NEM KÉRÜNK TŐLÜK PÉNZT ÉS A BUSZ KÖLTSÉGEIBE SEM KELL BELESZÁLLNIUK! Ez az én személyes segítségem e kiváló bandának és legfőképpen egy baráti gesztus cimborám, a banda basszusgitárosa/vezetője Gondosch "Güzü" János felé, aki talán az egyetlen ebben az "operett országban" aki zenésznek tart engem. Hahaha.

A pontos helyszínek és időpontok hamarosan napvilágot látnak nem az én posztom és nem is akarok semmit kibeszélni a manager engedélye nélkül. A zenekar tagjai is sokszor rágták már a lelkemet, de még nekik sem árulhatok el mindent, noha sok dologról természetesen már tudnak. Egy biztos, az utolsó októberi napjainkat tudom:

2011-10-14 Crazy Mama, Budapest
2011-10-15 Rocktar, Kiskunfelegyhaza
2011-10-16 Garabonciás, Szeged
2011-10-19 Oldies Pub, Sibiu, ROMÁNIA
2011-10-20 Thunder Rock Club, Odorheiu, ROMÁNIA
2011-10-21 (TBA), HORVÁTORSZÁG
2011-10-22 Zeljeznicar, Zagreb, HORVÁTORSZÁG

A Tirana Rockers jelenleg nem koncertezik, viszont a zenekar tagjai más bandákban is muzsikálnak. Erről a múltkor nem beszéltünk.

D-khan:
Én abban hiszek, hogy csak egy zenekar és semmi más. Nekem nincs más zenekarom, és nem azért, mert egy ilyen "80 éves idióta amatőrt" nem hívtak/hívnak. Ezt a 80 éves idiótát nemrég egy "világhírű" :)) magyar zenész írta nekem ki nyilvánosan a Facebookra és megtetszett a jelző, hiszen az illető, bár fiatalabb sokkal nálam, külsőleg lepusztultabb :)), az amatőr szót meg szinte naponta megkapom ettől-attól. Az is vidít egy picit és tetszik is még egy darabig, hahaha…, de csak egy darabig.

Retek és D-Khan még egy tehetségkutatón való zsűrizést is bevállalt őszre. Nem tudtatok ellen állni a felkérésnek, ugye? :) Honnan van még erre is energiátok?

D-khan: Egy tehetségkutatón, ahol a Judas Beast-el szerepeltünk sok évvel ezelőtt, a hazai zsűriben "tribute krémek" voltak… Le is aláztak engem is, meg a bandát is. Kicsit később K.K. Downing elismert minket, meg Scott is, meg Halford is, meg az egész Judas Priest, meg a Halford band tagjai is, ráadásul nyilvánosan. Szóval, gondoltam, én viszont tudnék pártatlan és főleg megvásárolhatatlan zsűri tag lenni. Ezért vállaltam, el semmi másért, pedig turnén leszünk. Energiailag meg egy atomerőmű van bennem, semmi gond. Nem utolsó sorban gondolnom kell a jövőmre is. Fúrnak és faragnak hazánk "tisztességes" muzsikusai közül jó páran, így hiába vagyok a mostani Tirana Rockers alapítója, hiába vagyok én a zenekarvezető/basszusgitáros, a hiénák itt állnak a hátam mögött és karmaiktól a pólóm is szétszakadt. Gondoltam, hátha találok jó zenekart, és ha már nem leszek "tiranás - ne adj' Isten! -, majd visszamegyek tribute énekesnek, Hahaha. Persze sokat kell egyeseknek fúrniuk ehhez, no meg sok szart kell még tenni ellenem, mire én elhagyom a bandámat, de azért fő az előrelátás… No meg aki a helyemre pályázik, hadd kapjon már esélyt, hogy azért még többet harcoljon a posztért, és ne csak úgy az ölébe hulljon minden! Nincs igazam?

D-Khanban tisztelhetjük az első zenészt, aki tribute zenekart hozott létre Magyarországon. Retek most is tribute zenekarban nyomja. Mennyire fogjátok szigorúan értékelni a produkciókat?  (Csak el ne riasszátok a jelentkezőket:))

D-khan: Óóóó... 1979! Tényleg rég volt. Nem leszek szigorú, inkább ahogy tőlem megszokott: őszinte. Ha valami jó, az sem érdekel, hogy a többi zsűri tag lepontozza, én ki fogok állni a jók mellett. Egyébként ha tribute, akkor azért annyit üzenek a jelentkezőknek, hogy a tribute meg a cover banda között van egy hangyafütyinyi különbség, és én mint 1979-es tribute zenész elvárom, hogy a bandák tudják mi a különbség a kettő között. Nagyon kíváncsi vagyok már most a felhozatalra, mert rengeteg ügyes zenészt nevelt ki ez az ország.

Visszatérve a lemezre. A kiadóról lehet már tudni valamit? Vagy ez még "top secret"?

D-khan: Természetesen "top Secret", hahaha. Minden ki fog derülni a maga idejében. Egy biztos, nem Magyarországon lesz kiadva, nem újságmellékletben, nem szerzői kiadás lesz, és a Világ minden országában elérhető lesz a Tirana Rockers "Sex Dealer" albuma.

Ezt már a múltkor is akartam kérdezni: miért nincs honlapja a zenekarnak?

D-khan: Természetesen van egy ideiglenes website, ami még mindig működik. No, meg ott a facebook oldal, ami szinte napi friss.

Én úgy gondolom, hogy egy zenekar, amei igazából semmit nem csinált egy februári 9 napos kelet európai turné óta, nem is igényel különösebb reklámot. Így honlapot sem. Vagy azt tudnánk reklámozni, hogy a tagok adott bandái hol koncerteznek éppen… Az meg nem Tirana hír, vagy kiírhatnánk naponta: "bocsi, ma sem csináltunk semmit", hahaha. Ez mondjuk tökéletesen fedné a valóságot, de erre meg senki nem kíváncsi. A lemezmegjelenéssel egy időben lesz oldalunk, és szinte biztos, hogy a Sabatonnal is dolgozó Jobert Mello brazil haverom lesz a grafikusunk/tervezőnk, meg az oldal góréja is.
 
Búcsúként hadd osszak meg valamit (egy kedvencet) mindenkivel. Örökös tagunk, valamint a Tirana Rockers alapítójának Daczi Zsolt "Bende" gitárművész egyik munkája ez. Emlékezzünk rá, hiszen nélküle nincs Tirana Rockers!

Andrea



 

Címkék: interjú