Ügyeletes kedvenc 58. - BBM: Naked Flame (Around The Next Dream, 1994)

bemutato2.jpg

Már napok óta tudtuk, hogy Ginger Baker súlyos beteg, ma pedig arról számoltak be a hírforrások, hogy a mogorva öreg ütős végleg itt hagyta ezt az árnyékvilágot. Még szerencse, hogy 2012-ben csináltak róla egy kiváló dokumentumfilmet (az egész megnézhető ITT). Tök véletlenül megtaláltam a kocsimban azt a lemezt, amit egykori muzsikustársával, Jack Bruce-szal és Gary Moore-ral készített (Around The Next Dream), s amiről már írtam egy cikket ezen az oldalon 2011-ben.

Lepörgött párszor az egész anyag, de egy számot újra és újra kénytelen voltam ordíttatni a hangszórókból, s ez nem volt más, mint a hátborzongatóan szép blues ballada, a "Naked Flame", ami ráadásul Gary Moore egyik legjobb szólójával dicsekedhet (legalábbis nekem ez a kedvencem a "Walking By Myself" szólójával egyetemben). Tényleg libabőr....

A BBM egylemezes projektnek bizonyult, ráadásul akkoriban a kritikusok sem igazán rajongtak érte, de szerintem remekmű; minden hangjáért rajongok. A sokadik hallgatás közben döbbentem rá, hogy a lemezen szereplő zenészek közül már senki sem él. Gary Moore 2011-ben, Jack Bruce 2014-ben, Ginger Baker pedig éppen ma költözött el ebből a világból, hogy belépjen a rock hallhatatlanjainak panteonjába. Elkeserítő veszteség ez, főleg annak fényében, hogy manapság nem nagyon teremnek már ilyen legendák.

Isten veletek, Gary, Jack és Ginger! Szerencsére a muzsikátok velünk marad...